بایگانی برای :خوراک متنی این بخش مقالات ، مهمان ، صدگل

جمعه ۱۹ام بهمن ۱۳۹۷

گذشته، حال، آینده!

جمعه ۱۹ام بهمن ۱۳۹۷

‍ تأکید بر زمانه غفلت از زمینه

پنج شنبه ۱۸ام بهمن ۱۳۹۷

بی‌اثری خصوصی‌سازی در زمین شوره‌زار اقتصاد

چهارشنبه ۱۷ام بهمن ۱۳۹۷

رابطه روشنفکران و روحانیت در سال ۵۷

چهارشنبه ۱۷ام بهمن ۱۳۹۷

جهان‌های موازی

سه شنبه ۱۶ام بهمن ۱۳۹۷

در دفاع از جمهوری (۲)

خیابان و بسیج‌های خیابانی،رهبری و امتناع از تبعیت ازقانون ‌بد،سه مولفه‌ی ضروری برای خلق هر نوع استراتژی جدید است و این نه در توان اصلاح‌طلبی بوروکراتیک کنونی و نه در توان اپوزیسیون‌های خارج از کشور است.نیروی اجتماعی جنبش اصلاح‌طلبی ایران،از پاره‌ها و بخشهایی نیرومند اما پراکنده تشکیل شده‌است که از دل نارضایی آنها از وضع موجود،امکان خلق راهبردهای جدید وجود دارد.این نیروهای جوان در چشم‌اندازی ازیک جمهوریخواهیِ تمام عیار،با هم‌یابی و پیوندهای گسترده‌تر می‌توانند بخش پاکدست و زمین‌گیر شده‌ای را که در ذیل اصلاح‌طلبیِ بوروکراتیک،قدرت واقعی خویش را از دست داده‌است‌،به دنبال خود به حرکت دراورد و قواعد بازیِ موجود را دگرگون کند بدون‌آنکه از پروژه کلی اصلاحات خارج شود و به خشونت‌طلبی‌های کور دامن زند.

دوشنبه ۱۵ام بهمن ۱۳۹۷

دختران خیابان انقلاب و پوپولیسم سیاسی

دوشنبه ۱۵ام بهمن ۱۳۹۷

رابطه نظام دموکراتیک و نظام برنامه ریزی و مدیریت منطقه ای

یکشنبه ۱۴ام بهمن ۱۳۹۷

آچمز مدیریتی

یکشنبه ۱۴ام بهمن ۱۳۹۷

ساختار بحران‌زده یا عاملیت انقلابی

انقلاب‌ها حاصل جنبش‌های هدایت شده با اهداف معلوم و شناخته شده نیستند؛ بلکه ساختارها به دلیل کیفیت کارکرد و بحران‌های‌شان، شرایط مستعدی را فراهم می‌کنند تا گروه‌های مختلف با انگیزه‌های متفاوت در تنازعات پیچیده و چندگانه شرکت کنند. انقلاب‌ها عموما با بحران رژیم‌های سیاسی آغاز می‌شوند. در گام بعدی شورش‌های شهری در واکنش به ناکارآمدی و عدم مشروعیت نشان از تحول سیاسی-اجتماعی در آینده می‌دهند. در مرحله بعد نخبگان حاشیه‌ای که در خارج از ساختار مسلط زیست می‌کنند هدایت توده‌ها را عهده‌دار می‌شوند. براین اساس مجموعه این شرایط خبر از وقوع انقلاب می‌دهد و همان‌طور که مشهود است مبدا وقوع انقلاب‌ها تصمیم آگاهانه، ارادی و آگاهانه روشنفکران، فعالان سیاسی و نخبگان حاشیه‌ای نیست.

فیلتر کردن مطالب

این سایت از نظر هویتی ملی-مذهبی ، اما از نظر حقوقی مستقل است.