اما سخت ترین سئوال آخرین سئوال ما هم بود سئوالی که یوسف بعد از چند ثانیه مکث پاسخ گفت. از یوسف خواستیم از این مصاحبه هر پیامی که دوست دارد به پدرش برساند. او گفت دوست دارد پدرش بفهمد اینکه زندگی اش را فدای ایران کرده و از خانواده و بچه ها گذشته برای ما ارزش دارد. خودم احساس می کنم قهرمان های زندگی من افرادی مثل پدرم، مهندس بازرگان، سحابی ها، مهندس توسلی،چمران،... هستند. همه اینها خانواده هایشان، بچه ها و زن هایشان یاشوهرهایشانسختی کشیدند. غیر از تحمل این سختی ها کشور ساخته نمی شود. الان شاید زندانی شان کنند، اتهام بزنند، ...اما صد سال دیگر دریک ایران آزاد ومرفه وقوی مردم به این افراد افتخار می کنند.
زارع پور در گفت و گو با سایت ملی-مذهبی ضمن اعتراض به برخورد دادستانی گفت:"دادستانی ابتدا گفت بعد از شش ماه باید درخواست مرخصی کنی. بعد از شش ماه مراجعه کردم اما خدابخشی معاون دادستان گفت طبق قوانین جدید باید یک سوم حکم زندانی یعنی (سه سال و 4 ماه)گذرانده شود. "
دکتر هرمیداس باوند استاد دانشگاه و تحلیل گر مسائل سیاست خارجی و بین الملل در گفت و گو با سایت ملی-مذهبی ضمن اشاره به اینکه کنگره آمریکا و محافظه کاران ایرانی نمی توانند مانع توافق هسته ای شوند تاکید کرده پیشرفت در مذاکرات نشانه ای از پایان استراتژی تهاجمی و نگاه به شرق در دولت سابق است.
1394/02/04
آخرین اخبار مذاکرات اتمی در سوئیس(5) (به روز میشود):
دیروز سه شنبه آخرین روز مهلت تعیین شده برای دستیابی به توافق میان ایران گروه ۵+۱ پایان یافت. دیروز اخبار ضد و نقیضی ازدستیابی به توافق هسته ای منتشر شد. در حالی که مقامات روس و ایران از تفاهم بر همه مسائل خبردادند مقامات امریکا در این مورد سکوت کردند. سایت ملی-مذهبی دیروز اخبار این مذاکرات را پوشش داد و امروز نیز قصد دارد خبرها،تحلیل ها و گزارش های مربوط به این مذاکرات را دنبال کند.
بانوی گل سرخ چهر ه ای از زن ایرانی است که به هر دلیلی کمتر شناخته شده و کمتر به عنوان الگوی موفق زن ایرانی فعال در زیست اجتماعی و اقتصادی معرفی شده است. زنی که تمام موانع محیطی، فرهنگی و سیاسی را به چالش کشید تا به ایجاد نهاد مدنی پایدار اقدام کند.
1393/12/02
بازخوانی انقلاب با حضور مهدی ممکن،عبدالعلی بازرگان و حسن یوسفی اشکوری
سه میهمان ما هر سه در وقایع قبل از انقلاب حضور جدی داشته و پس از انقلاب نیز در بطن تحولاتی بوده اند که در نهایت آنها را مانند دوران نظام شاهنشاهی در مقام اپوزیسیون نشاند. حضور در ساختار قدرت برای آنها گذرا بود و خیلی زود تجربه زیست اپوزیسیونی را در نظامی جدید حس کردند. نظامی که خود و جریانشان در شکل گیری آن نقش داشته اند و اکنون باید پاسخ منتقدانی را بدهند که مدعی هستند " ملی-مذهبی ها جاده صاف کن استبداد دینی شده اند".
"ما می خواهیم چشمان ناظر اجتماع باشیم"، این همان جمله کلیدی بود که در نخستین سال های هفتاد جمعی از دانشجویان جوان را گرد هم آورد تا با فعالیت اجتماعی خود عدم رضایت خود را از بحران های اجتماعی اعلام کنند. عدم رضایتی که در قالب نقدی سازنده شکل گرفت و کم کم هسته کوچک جوانان به تشکیل جمعیتی به نام "امام علی" اقدام کردند که امروز بعد از دو دهه به یکی از مطرح ترین سازمان های غیر دولتی در کشور تبدیل شده است.
متأسفانه نیروهای سیاسی ما کمتر به فعالیتهای عملی میپردازند و بیشتردل مشغول مباحث نظری هستند . فعالیتهایی مانند فعالیتهای آقای صابر کمتر دیده میشود. متاسفانه نیروهای اپوزیسیون برنامه های عملی در سطح جامعه مدنی نمیپردازند. از سوی دیگر دولت هم با این فعالیتها برخورد سیاسی میکند و مثلا به جای تشویق هدی صابر وی را زندانی کردند و نهایتاً او در زندان به شهادت رسید.
1393/10/11
میزگرد هسته ای با حضور مهدی نوربخش،فرزانه روستایی و مجتبی نجفی