پنج‌شنبه 7th ژوئن 2012 , ساعت: 01:06کد مطلب : 11763 نسخه قابل چاپ
همسر قدیانی در گفت و گو با سایت ملی-مذهبی

وضعیت کنونی چه تفاوتی با قبل از انقلاب دارد؟

ابوالفضل قدیانی، عضو ارشد سازمان مجاهدین انقلاب که از آذرماه سال گذشته به طور غیرقانونی در زندان بسر می برد هفته گذشته به دادسرای زندان اوین احضار و به اتهام توهین به رهبری و به خاطر نامه سعید جلیلی تفهیم اتهام شد. پرونده چهارم در حالی برای این مبارز انقلابی تشکیل شده است که کمتر از یک ماه پیش حکم یکسال حبس تعزیری پرونده سوم بطور شفاهی به او ابلاغ شده بود. طی سه سال گذشته این چهارمین پرونده ای است که برای وی تشکیل می شود. وی در سه پرونده مجموعا به پنج سال حبس محکوم شده است که یک سال حکم پرونده اول در چهارم آذر ماه به پایان رسیده است اما از آن زمان تاکنون به شکل غیرقانونی در زندان نگهداری می شود.

زهرا رحیمی، همسر آقای قدیانی در این زمینه به سایت ملی مذهبی می گوید: “دوشنبه هفته گذشته آقای قدیانی را به دادسرای اوین برده و ایشان را تفهیم اتهام کرده بودند. پرونده چهارمی را برای ایشان مثل همان اتهامات قبلی تشکیل داده اند. بخاطر مصاحبه با کلمه و بخاطر نامه آقای جلیلی به تبلیغ علیه نظام و توهین به رهبری متهم شده اند. اساسا نگهداری آقای قدیانی با توجه به پایان یافتن حکم غیرقانونی است و الان هم که پرونده بر روی پرونده برای ایشان تشکیل می دهند!”

گفتنی است، سعید جلیلی دبیر شورای عالی امنیت ملی با ارسال نامه ای به دادستانی تهران، با اشاره به مواضع ابوالفضل قدیانی از درون زندان، خواستار برخورد و تشدید مجازات این زندانی سیاسی شده است.

همسر قدیانی با اشاره به فشارهایی که بر خانواده می آورند، ادامه می دهد: “چندین بار برای مرخصی که آقای قدیانی بتوانند در عروسی پسرمان حضور داشته باشند، مراجعه کرده ایم و به دادستان تلفن زدیم، اما هیچ پاسخی نگرفتیم. یعنی سه روز مراجعه می کنم تا پاسخی به درخواست و نامه من بدهند اما دریغ از پاسخ! این هم وضعیت خانواده است که آنها را این جوری اذیت می کنند…”

در فروردین ماه سال جاری این مبارز دوران ستمشاهی در مصاحبه با سایت کلمه با تاکید بر اینکه در راه مبارزه باید صبر داشت، عنوان کرده بود: “دستگاه سرکوب حاکمیت اساساً اعتقادی به قانون ندارد و سعی می‌کنند با اعمال تبعیض و اهمال در اجرای قانون به زندانی فشار بیاورند تا مأیوس شود و واداراش کنند که از کار سیاسی کنار بکشد، ساکت شود و به مقاومت و مبارزه با استبداد ادامه ندهد… اما وظیفه‌ی دینی ماست که در حد توان مان در مقابل جور و ظلم بایستیم، ظلم و جور از فربه گی هرچه بیشتر فرو می‌پاشد.”

وی که سالها برای رسیدن به آزادی و برقراری عدالت مبارزه کرده و زندان رفته و شکنجه شده است، در ادامه یادآور شده بود: “نظامی که برای استقرار و تثبیتش هزاران شهید و جانباز داده‌ایم و زندان‌های رژیم شاه را تحمل کرده‌ایم، الان مدت‌هاست که جمهوری اسلامی براندازی شده است. دیگر از اصل تفکیک قوا هیچ نمانده است. با نظارت استصوابی مجلس تحت فرمان رفت، قوه‌ی مجریه هم مطیع شد و قوه‌ی قضاییه هم که از اول زیر نظر ولی فقیه بود و اساساً مستقل نبود…”

اواخر فروردین ماه سال جاری ماموران به بهانه بردن قدیانی به پزشک او را به دادگاه برده بودند. او نیز در واکنش به اتهامات واهی و تشکیل پرونده های غیرقانونی در دادگاه گفته است: “به جای سه پرونده که تا کنون برای من تشکیل داده اید سی پرونده، سیصد پرونده، سه هزار پرونده تشکیل دهید و اصلا مرا به سه هزار میلیارد سال زندان محکوم کنید! اما دادگاه شما “غیر قانونی” است و تحمل زندان شما نیز تغییری در عقاید من ایجاد نخواهد کرد.”

همسر قدیانی که خود از مبارزان قدیمی دوران ستمشاهی است با ابراز تاسف از وضعیت کنونی کشور تصریح می کند: “مطابق با قانون اساسی، ابراز نظرآزاد است و همه در برابر قانون مساوی هستند. کسی که اعتراض و نقد دارد باید بتواند آزادانه بیان کند، اما متاسفانه نه تنها خبری از آزادی نیست، بلکه هر کسی را که نظر دهد و انتقاد کند به زندان می اندازند.”

خانم رحیمی خاطرنشان می کند: “سوال من از آقایان این است که ما برای چه انقلاب کردیم؟ در دوران شاه مردم آزاد بودند از عملکرد نخست وزیر و همه مقامات کشور انتقاد کنند و تنها شاه را نمی توانستند نقد کنند. بخاطر همین مردم اعتراض کردند و مبارزین که خود ما هم جزو آنها بودیم به زندان افتادیم. خب، همه اینها برای این بود که بیان و نقد “آزاد” شود. اما الان می بینیم که این همه به جرم آزادی بیان و انتقاد در زندان بسر می برند. واقعا جای سوال است که فلسفه انقلاب چه بود و برای چه انقلاب کردیم؟ آن زمان که آزادی اجتماعی بود و تنها برای رسیدن به آزادی سیاسی انقلاب کردیم. خود آقای قدیانی سالها را در زندان دوران شاه بخاطر مبارزه با استبداد بسر بردند. الان هم اگر بخواهند بخاطر نقد در زندان باشند پس چه تغییری صورت گرفته است؟ تشکیل پرونده های پشت سر هم آن هم برای کسی مثل آقای قدیانی که جوانی خودشان را صرف مبارزه با استبداد کرده و پس از انقلاب هم به مردم و کشور خدمت کرده است، چه معنایی دارد؟ سوال من این است تفاوت وضعیت کنونی با دوران شاه چیست؟ چرا امثال قدیانی ها که عمر خود را صرف انقلاب و مردم کردند باید الان در گوشه زندان روزگار بگذرانند؟!”

شایان ذکر است که ابوالفضل قدیانی، از اعضای سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی و رییس کمیته تشکیلات این حزب مسن‌ترین زندانی حامی جنبش سبز در بند ۳۵۰ زندان اوین است که در تاریخ ۱۹ دی ماه سال ۸۹ برای گذراندن حکم یک سال حبس به اتهام تبلیغ علیه نظام و توهین به رییس جمهور به بند ۳۵۰ اوین رفت و از آن زمان علی رغم پایان یافتن حکمش بطور غیر قانونی در زندان نگهداری می شود.

سایت ملی – مذهبی محلی برای بیان دیدگاه‌های گوناگون است.

0

حوزه :
  1. بادرود.واحترام.اقای.قدیانی.بطور.خلاصه.تفاوتهای.بین.دورژیم.را.بازگو.نمودند.انزمان.ما.ازادیهای.اجتماعی.وشخصی.داشتیم..اگر.یادمان.باشد.در.روزنامه.توفیق.حتی.کاریکاتور.شاه.را.بالباس.نظامی.و.بینی.بزرگ.چاپ.میکردند.و.اورا.با.نام(.ما.)….خطاب.میکردند..طبق.قوانین.انزمان.اگر.کسی.درحال.مستی.یا.هوشیاری.به.شاه.فحاشی.میکرد.به.مبلغ.۵۲٫قران.پول…رایج.انزمان.جریمه.نقدی.میشد.و.درمراجع.قانونی.تعهد.کتبی.میداد.که.به.شاه.فحش.ندهد..نخست.وزیر.هر.وقت.به.مجلس.شورای.ملی.میرفت.تد.ماسین.پیکان.سورمه.ای.رنگ.خودش.رانندگی.میکرد.وشیشه.ماشینش.پایین.بود.و.دستی.هم.یرای.مردم.تکان.میداد.انروز.اینجوری.بود.حالا.بد.یا.خوب.بود.نمیدانیم.مقایسه.حکومت.گذشته.با.رژِیم.اسلام.ناب.اسمانی.حاکم.صحیح.نیست.اینکه.اسداله.لاجوردی.را.با.پرویز.ثابتی.مقایسه.کنیم.صحیح.نیست.هر.رژیمی.را.باید.ازروی.کارنامه.خودش.بررسی.کرد.مثلا.عرض.میکنم..شاه.تحصیلات.عالیه.داشت.دردانشگاه.افسری.هم.تحصیل.کامل.نظامی.کرده..بود.و.خلبانی.هواپیماهای.نظامی.و.هواپیماهای.مسافربری.را.بخوبی.میدانست.با.خبرنگاران.خارجی.و.روسای.جمهور.دنیا.براحتی.بزبان.فرانسه.و.انگلیسی.سخن.میگفت.ووووو.اما.مثلا.رهبران.معمم.امروزی.هیچیک.از.خصوصیات.شاه.را.که.ذکرشد.ندارند.حتی.زبان.عربی.را.هم.نمیدانند.بااینکه.(شاید؟).قران.هم.خوانده.باشند..امام.راحل.ره..یکبار.فرمودند..(.اقتصاد.مال.خر.است.)..با.عرض.تشکر.

    0

Leave a Reply to mansoor

این سایت از نظر هویتی ملی-مذهبی ، اما از نظر حقوقی مستقل است.